preloader

ثبت برند

چنانچه پس از مطالعه این مطلب نتوانستید به سوالات خود پاسخی دریافت نمایید همکاران ما به صورت ۲۴ ساعته مهیای پاسخ گویی به سوالات شمار هستند و از این بابت خیالی آسوده داشته باشید .

ثبت برند یا علامت تجاری

تولید کنندگان، عرضه کنندگان و یا  صاحبان مشاغل همیشه برای محصولات و یا  خدمات خود، اسمی را انتخاب می کنند که بعد از شناخته شدن توسط بازار هدف (مشتریان ) ، شناخته و مطرح می شود. پس برای شروع اولین اقدام فعالیت تجاری،  تولیدی و یا خدماتی،نیاز به  انتخاب و ثبت برند یا علامات تجاری است. این نام تجاری خدمات یا محصولات شما را از رقبا متمایز می کند و مشتریانتان شما را به آن نام خواهند شناخت.

برند یا علامت تجاری در واقع همان نشان و علامتی است که به صورت فارسی یا لاتین در فعالیت های اقتصادی شرکت ها مورد استفاده قرار میگیرد

حال که با برند یا همان علامت تجاری آشنا شدیم باید مراحل اخذ آن را با هم طی کنید که برای این منظور ۴ مرحله در نظر گرفته شده است که به فراخور توضیح هرکدام را در ادامه خواهیم داشت . مرحله یک)  انتخاب نام برند یا علامت تجاری: در اولین مرحله که مهمترین آن می باشد، انتخاب نام برند به طوری است که  که می خواهید با آن سالها فعالیت کنید و بین مشتریان و در بازار معروف شوید و تمامی خدمات و یا محصولات خود را با آن نام برند یا علامت تجاری به فروش برسانید. پس نامی را انتخاب کنید که اولا از نام هایی که محدودیت ثبت نداشته باشند و همچنین اینکه قبلا نباید توسط هیچکسی ثبت شده باشدو  در انتها به این نکته توجه نمایید که نامی انتخاب کنید که از نامهای که محدودیت دارند یا عام هستند یا خلاف قوانین اسلامی و عمومی هستند نباشند. مرحله دو)  استعلام از قابلیت ثبت برند یا علامت تجاری : ابتدا باید قبل از  هرگونه ثبت برند و لوگو یا هر علامت تجاری باید این بررسی را انجام دهید که آیا این برند قبلا توسط کسی  ثبت شده است یا خیر؟ چنانچه شخصی یا شرکتی این برند یا علامت تجاری را  در حوزه فعالیت شما قبلا ثبت شده باشد شما دیگر نمی توانید دیگر آن نام را برای خود به ثبت برسانید. شما با این استعلام میتوانید  احتمال رد شدن برند خود را  در سامانه به صورت  درصد بالایی کاهش دهید که این خود به شما کمک شایانی در این زمینه میکند. مرحله سه)  تکمیل مدارک مرتبط: پس از اینکه نام خود را انتخاب کردید و استعلام گرفتید که شخصی آن را قبلا رزرو نکرده است باید مدارک مربوط به ثبت برند را تکمیل نمایید که در مطلبی با نام مدارک ثبت برند چیست؟ کامل در مورد مدارک مورد نیاز صحبت شده است که با مطالعه آن می توانید مدارک خود را آماده نمایید. به طور عموم بسیاری از افراد نمی دانند که ثبت برند خیلی سخت نیست و فرآیند تکمیل مدارک آن هم به راحتی و با مشاوره رایگان تیم پویا پایش، بسیار هم کار راحتی می باشد. مرحله چهار)  ثبت اظهارنامه علامت تجاری:پس از اینکه مدارک خود را به درستی محیا نمودید ، باید در وب سایت مرکز مالکیت معنوی ثبت نام نمایید  و جهت تایید حساب کاربری گواهی امضا از دفترخانه اسناد رسمی را دریافت نمایید. کارشناسان مرکز مالکیت معنوی پس از بررسی مدارک و اظهارنامه اعلامی با توجه به مدارک و تصاویری که بارگذاری نمودید حدود ۱۵ روز کاری بعد نتیجه بررسی خود را اعلام میکنند.حال که با روند کار ثبت برند و علامت تجاری آشنا شدید می توانید مطالب تخصصی در این زمینه را در اینجا مشاهده نمایید . توصیه : همیشه توجه داشته باشید که خدمت ثبت برند یکی از خدماتی می باشد که شرکت ما با تیمی قوی در حال حاضر درحال انجام آن می باشد لذا قبل از هرکاری ابتدا با کارشناسان ما در اتباط باشید تا در این زمینه هزینه کمتری و همچینین وقت کمتری را بگذارید . اعتماد شما به مجموعه ما بی پاسخ نخواهد بود و شما آن را احساس خواهید کرد

با پویا پایش ، بهترین تیم مالی کار کنید

درباره پویا پایش

شرکت حسابداری پویا پایش رهیافت با کادری مجرب ، حرفه ای و متخصص در زمینه امور مالی و مالیاتی آماده همکاری با شرکت های صنعتی ، بازرگانی و پیمانکاری می باشد

لینک های مفید

عضویت در خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار و مقالات ما ثبت نام کنید تا بتوانیم برای شما ارسال کنیم